Росія обходить санкції: головний нафтовий порт працює наповну.


Нафтові перевізники та трейдери знову вдалися до обхідних шляхів, щоб уникнути обмежень, накладених США, та продовжують експортувати сиру нафту з російського терміналу. За період з 30 січня по 16 лютого жоден з 16 танкерів, що завантажували нафту ESPO з порту Козьміно, не потрапив у список санкцій США. Половина з них вперше перевозить місцевий сорт нафти ESPO. Це свідчить про те, що нові обмеження не зупинили рух суден з нафтою.
Головним приводом для зацікавленості нафтових трейдерів є можливе послаблення санкцій проти Росії у результаті прямих переговорів між США та Росією в Саудівській Аравії щодо ситуації в Україні. За показниками надходжень суден з Ірану після поновлення загроз санкції також не заважають поставкам з цієї країни.
Багато з танкерів, які завантажують нафту ESPO, плавають під "зручними прапорами" країн, таких як Панама, Острови Кука, Сьєрра-Леоне та Джибуті. Більшість суден направляються до Китаю, зокрема до портів Дунін, Хуйчжоу та Дунцзякоу. Більшість з них належать компаніям з Шанхаю, Гонконгу та Сейшельських островів.
Фрахтові ставки на маршруті з Козьміно до Азії сильно зросли після нових санкцій, але пізніше знизились. Зараз ціна становить близько 5 мільйонів доларів за рейс до Китаю тривалістю 3-5 днів. Таке зростання з 1,5 мільйона доларів досягло свого піку 10 січня.
Читайте також
- ЗМІ розкрили деталі можливого мирного плану для України
- Імпорт цивільних безпілотників в Україну зріс на третину з початку року
- В Україні модернізують систему управління оборонними ресурсами за стандартами НАТО
- Війна у Газі: як ХАМАС викривлює статистику загиблих - дослідження
- У ЗСУ пояснили, чому російські війська відступають із західних околиць Покровська
- Втрати ворога станом на 22 квітня 2025 – Генштаб ЗСУ